Cheltuielile pentru producția audiovizuală au atins 177 miliarde de dolari în 2019, determinând un impact economic global de 414 miliarde de dolari – studiu Olsberg • SPI

Olsberg • SPI a publicat raportul Global Screen Production – Impactul producției de film și televiziune asupra recuperării economice în urma COVID-19. Studiul oferă noi perspective asupra puterii sectorului audiovizual, contribuin la redresarea economică în urma crizei sanitare COVID-19 și examinează amploarea și impactul economic al producției de film și televiziune la nivel global.

Studiul constată că după câțiva ani de creștere spectaculoasă, cheltuielile pentru producția audiovizuală au atins 177 miliarde de dolari în 2019, determinând un impact economic global global de 414 miliarde de dolari. Evaluarea studiului asupra producției audiovizuale se concentrează pe filme și televiziune de ficțiune și documentare, dar nu pe emisiuni sport, știri sau reclame.

Producția audiovizuală determină, de asemenea, ocuparea forței de muncă pe întregul lanț valoric, cu 14 milioane de locuri de muncă echivalente (ETT) cu normă întreagă create în 2019.

O altă constatare importantă la nivel mondial, regiunile atrag cheltuieli care sunt semnificativ mai mari decât investițiile acelor administrații în sector pe care le generează. De exemplu, Marea Britanie generează 3% din producția globală audiovizuală, dar beneficiază de 12% – o diferență pozitivă de aproape 16 miliarde de dolari. America Latină generează 2% din cheltuielile globale, dar primește 3% – o diferență pozitivă de peste 1,6 miliarde de dolari.

Au fost analizate o serie de bugete pentru proiecte de film și televiziune, rezultate care demonstrează cheltuielile rapide pe care producția le livrează. De exemplu, analiza unui film de 220 de milioane de dolari arată că în timpul filmărilor sale de 16 săptămâni s-au cheltuit în medie 10 milioane de dolari pe săptămână.

Această cheltuială are impacturi largi asupra sectoarelor de afaceri în afara producției de ecran – inclusiv în sectoarele perturbate de COVID-19, precum turism și HoReCa.

Studiul independent a fost realizat cu sprijinul Media Business Insight, editor al Screen International și Broadcast și Netflix. Acesta a fost avizat de către asociațiile și rețelele de comisii de film reprezentând organisme interguvernamentale din întreaga lume: Asian Film Commissions Network (AFCNet); Association of Film Commissioners International (AFCI); European Film Commision Network (EUFCN); și Latin American Film Commission Network (LAFCN).

Întreg raportul aici