Parteneriat strategic între Alianța Producătorilor de Film din România și Federația Industriei Hoteliere din România. Obiectivul: parteneriat pentru promovarea României și dezvoltarea economiei

București, 13 August 2020 – În premieră pentru România, două dintre industriile majore aflate în subordinea Ministerului Economiei au decis semnarea unui parteneriat intersectorial care urmărește dezvoltarea celor două piețe prin promovarea României în afara granițelor, atragerea de noi investitori și evidențierea impactului major pe care producția de filme și industria hotelieră o au asupra produsului intern brut.

Protocolul semnat între Alianța Producătorilor de Film din România și Federația Industriei Hoteliere din România prevede ca, cele două industrii să se susțină reciproc în relația cu statul. În plus, vor fi depuse toate eforturile pentru promovarea României și automat a oportunităților pe care investitorii străini le au în producerea de filme – și automat dezvoltarea industriei hoteliere, care este un pilon major pentru realizarea unei producții cinematografice.

”România are un potențial imens de dezvoltare pentru că fiecare euro investit de un producător străin în realizarea unui film în România – are un factor de multiplicare de până la 4,5 ori. Un euro investit într-un film înseamnă 4,5 euro pentru economia României. Alte state europene aplică deja această rețetă a atragerii de producători. Filmul nu e un moft, producția de film în România înseamnă bani la buget, locuri de muncă, investiții. Consider că alături de Federația Industriei Hoteliere din România putem promova cu succes oportunitățile pe care România le oferă”, a declarat Iuliana Tarnovețchi, președintele Alianței Producătorilor de Film din România

Față de anul 2018, în 2019 – s-a înregistrat o creștere  de aproape 4 ori a cheltuielilor efectuate cu serviciile hoteliere de către producțiile cinematografice depășind astfel 3,3 milioane euro, adică echivalentul a 46.000 de nopți de cazare. De altfel, amprenta producțiilor cinematografice în economia națională se poate observa și în taxele pe redevență achitate către nerezidenți, TVA-ul plătiți către furnizori și accizele pe carburanți.

”România poate să redevină un nume în turismul modial, așa cum a mai fost de altfel în anii 70-80, dacă va schimba total modul în care face promovarea externă – implicând specialiști, ONG de calitate , companii profesioniste și nu în ultimul rând bazându-se pe creativitate. Formarea opiniei publice,în toate formele sale, este poate unul din primele elemente de care trebuie să ținem seama când vorbim de promovarea unei țări. România are potențialul de a oferi atracțiile de care arenevoie industria filmului, de la natura, istorie, peisaje, clădiri și nu în ultimul rând oameni. Parteneriatul nostru cuAPF înseamnă o oportunitate pe care ne putem baza atunci când vine vorba de imaginea de țară, înseamnă unefort comun de a promova România peste tot în lume. Și de ce să nu visăm și noi la un film de Oscar, un JamesBond sau un Mission Impossible în care să fie văzute locuri precum Delta Dunarii, Transfăgărașanul sau Atheneul Român? ”, a declarat Călin Ile, președintele Federației Industriei Hoteliere din România.
În anul 2019, industria cinematografică a avut o cifră de afaceri de circa 100 milioane de euro  și cu aproximativ 1800 locuri  de muncă  create atât direct, cât și în sectoarele care deservesc industria cinematografică.

Industria turismului din Romania a avut o cifră de afaceri de peste 26 miliarde de lei în 2019, din care circa 6 miliarde direct în industria hotelieră.  Totodată, un număr de aproximativ 220.000 persoane au fost angajate în mod direct în hotelurile și restaurantele din România, la care se adaugă încă circa 180.000 persoane în industriile conexe turismului.

Despre Alianța Producătorilor de Film din România

Romanian Alliance of Film Producers (APF) este o organizație, ce reunește în prezent 43 de companii de producție cinematografică din România și care are ca scop reprezentarea intereselor domeniului cinematografic și audiovizual din România atât la nivel național cât și internațional. 

Despre Federația Industriei Hoteliere din România (FIHR) este prima asociație înființată în turismul românesc (aprilie 1990), prima organizație patronală din turismul românesc și cea mai reprezentativă din industria hotelieră, prin cifra de afaceri și numărul de angajați, reunind 4 din top 5 companii hoteliere din România după cifra de afaceri, fiind prezentă la nivel național în 31 de orașe și cumulând aproximativ 10.000 camere în proprietățile hoteliere membre. FIHR este membru observator HOTREC, membru fondator APT (Alianța Pentru Turism) si membru al Confederației Patronale Concordia.